Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hvězda britské omladiny z kapely POLAR stoupá už nějaký ten pátek strmě vzhůru a jejich jméno se tak směle může zařadit mezi skupiny jako LANDSCAPES nebo ještě známější DEFEATER, kteří patří mezi tahouny melodického hardcoru. Záměrně neříkám například blízké příbuzné STICK TO YOUR GUNS, neboť ti jsou přeci jen o poznání hitovější.
Vzácně vybalancovaný materiál aktuální desky lze rozdělit na dva principy, které se vzájemě skvěle doplňují. Máme zde vyloženě mosherské pasáže, kde jede jeden přímočarý riff podpořený jednotvárným řvaním a melodické rozvíjející se kytarové ornamenty, ve kterých se i vokální projev ve své extrémnosti snaží intonovat nebo je nenápadně podmáznutý melodičtějšími vokály, které budí ten dojem. Tato konfigurace tak vytváří atmosférickou nahrávku, která bude skvěle fungovat i naživo. Přidanou hodnotou jsou pak refrény, které jsou řvané a zpěvné současně, takže si dost dobře představuji, že živě při nich budou lidé pod pódiem hlučnější než kapela.
Povedeným experimentem je skladba „Before The Storn“, kde hostuje zpěvačka Ellie Price. Ta mohla být možná ještě o fous melodicky silnější, ale i tak jde o žánrové zpestření, které příjemně provzdušňuje celé „Shadowed by Vultures“. Ostatní skladby, pominu-li klavírní etudu „Paradise“, jsou až po okraj naplněny materiálem, jež sází na přímočarý tah na branku, melodie a řvaný vokál s melancholickým chuťovým ocasem.
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.
Čekal jsem možná trošku větší tlak, nazvučení nahrávky je totiž vzhledem k žánru poněkud vzdušnějšího ražení. Kompozičně však máme co dělat s kvalitní náloží disonantního death metalu lehce ve stylu GIGAN. Američtí debutanti však rozhodně nezklamali!
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.